Söndag

Hej.. 
 
Happ nu har helgen gått. Vi har väl inte gjort så jättemycket den här helgen. I fredags efter dagis så myste vi bara. Eller jag satt som på nålar och väntade på att få krama om världens bästa vän som skulle komma upp från skåne till Dalarö över helgen. Till slut kom hon.. Helt underbart var det att träffa henne igen. Känns som en evighet sen vi sågs sist. Det var ju typ två månader sen så det är inte så längesen men det är så jobbigt att bo långt ifrån varandra. Ja jag vet att jag skriver det varje gång hon varit här men jag skriver min blogg om det jag känner och det är så jag känner just nu. Fia kom upp den här helgen för att hjälpa hennes pappa som legat på sjukhus några dagar. Så hon och hennes kille hjälpte honom att städa hans hus. Snällt. Vi skulle ha setts i lördags kväll men eftersom dom städat hela dagen så orkade dom inte komma över. Trist men jag förstod såklart. Så det var bara att gå och lägga sig och invänta morgonen. Så imorse när vi vaknade så gjorde vi frukost, jag duschade och sen kom Fia och hennes lilla som hon hade med sig. Dom två stora barnen är med deras farbror och faster över helgen. Det blev ingen jätte lång stund hon var här mrn någon timme fick jag umgås med henne i alla fall. Jag känner verkligen att jag tappar mer och mer av språket och det känns tråkigt. Jag vill hålla igång teckenspråket, men det är svårt när jag inte har någon döv eller teckenspråkig person här i stockholm att prata med. Jag önskar att jag hade någon. Visst jag skulle kunna ringa Fia över skype, men det är inte samma sak. Men jag ska verkligen försöka ringa henne mer.Jag måste nog erkänna att det nästan är jobbigare när dom bara kommer upp över två dagar än när dom är här längre. Men jag och hennes mamma pratade häromdagen och då kom vi fram till att vi tar alla kramar vi kan få om man säger så. Vi tar det vi kan få. Men både hon och jag tycler det är tråkigt och rätt jobbigt att dom bor i skåne och vi bor här. 
 
Jaja. Imorgon är det måndag igen och vardagen drar igång. Theos inskolning fprtsätter. På det här dagiset har man nämligen två veckors inskolning. Vi skulle säkert kunna lämna Theo en hel dag nu, men jag tror det kommer bli på tisdag första gången. Men vi får se. Imorgon trro jag Pierre kommer att gå vid fruktstunden halv 10 och sen komma tillbaka vid 12. Men jag vet inte. Vi får se imorgon. 
 
Till något helt annat. Jag måste skaffa mig en hobby. Jag känner verkligen hur det kliar i mina fingrar. Dom vill börja göra något igen. När jag gick i skolan var det teckenspråket som gällde, men nu har jag absolut ingenting att göra när barnen sover och pluggandet är klart. Så jag frågade mormor om hon ville visa mig (för säkert 10e gången), hur man stickar och virkar. Jag kunde det förut och var faktiskt ganska duktig. Så jag ska lära mig det igen och sen ska jag börja sticka och virka ordentlgit. Till barnen. till mig och till andra. Beroende på hur duktig jag blir så ska jag kanske börja sälja. Tänker också börja göra korsstygns tavlor. Det älskade jag förut och jag vill gärna göra några tavlor som barnen kan få sen. Mitt första projekt är bland annat att göra en "doptavla" till båda barnen där namn, födelsevikt och längd samt tid för födsel och datum står. 
Sen har vi också idag börjat göra egen barnmat. Jag känner att jag har varit lat och köpt mat till Majken men det tänker jag inte vara längre så idag har jag gjort en hel del mat till henne. Har även gjort egen plommonpure och plommonvatten till henne. Så imorgon ska jag och Majken ta en promenad ner till mormor och påbörja min nya förhoppningsvis bra hobby och ska även fixa lite mat där nere då vi har lite dåligt med burkar och plats. Jag har beställt förvaringsboxar till barnmat men dom kommer i veckan. Sen ska vi också införskaffa oss en magic bullet. Alltså en slags mixer, fast med den här kommer vi kunna göra allt i . Så när den kommer blir jag också glad. 
Jag känner verkligen att vi är på rätt spår uppåt igen, jag och Pierre. Ekonomiskt och känslomässigt. Det känns skönt. Vi trivs här, fast självklart skulle det vara skönast att ha eget boende men som det är JUST NU så kommer vi inte att flytta på ett tag. Dels för tat Theo har börjat dagis här och då vill jag inte dra upp honom från den tryggheten som han förhoppningsvis hittar där snart för att börja om på ett annat dagis. det kommer nog sluta med att vi hyr ett hus eller liknande här ute eller kanske till och med att vi vid något tillfälle tar över denna lägenhet. Fast det vill jag nog inte då den är för dyr. Men vi får se. Det löser sig. Vi mår bra, vi har det bra, barnen mår bra så jag känner att det är huvudsaken. 
 
Nä nu ligger Pierre och snarkar bredvid mig. O majken ligger o vrider och vänder sig. Theo sover tryggt mellan mig och Pierre. Så jag ska nog lägga ner datorn nu och lägga mig jag med. Kanske inte sova direkt utan ligga och kolla lite på tv. Lär ändå behöva ge Majken lite mat snart.
 
Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig söndagskväll..
Skriver mer imorgon...
 
Puss hej

Kommentera inlägget här :