Skönt...

Hej igen.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva om, men känner att det kommer komma snart. Jag tycker ju om att skriva och jag tycker det är så skönt att jag har börjat skriva igen. Skriver av mig vilket är ganska skönt. Skriver inte för att jag vill ha följare utan just för att skriva av mig. 
 
idag tillslut så ringde Prima upp angående Majken och hennes sömnproblem. Det dom kan erbjuda just nu istället för vanliga melatonin är Circadin. Det är också melatonin, ,men långtidsverkande. Dom är så mycket bättre än vanliga melatonin. Problemet med dom är att dom kostar 300 kr för 30 st tabletter. Det är så sjukt att dom inte ingår i högkostnadsskyddet. Jag tycker att all medicin för barn ska ingå, men det tycker tydligen inte alla. Just circadin och hostmedicin ingår ju inte. Hostmedicin fine, för det behöver man inte så jätte ofta och oftast så får man ju en stor flaska vilket då räcker länge. Jag hade gärna betalat 300 kr för circadin om det hade ingått kanske 100 tabletter istället för bara 30 tabletter. 10 kr för en jävla tablett. Det är tyvärr inget jag har råd med förutom möjligen en gång per månad. och förhoppningsvis är inte Majken som theo, för han behölver två circadin för att sova bra. Så jag hoppas det räcker med en till Majken för då räcker tabletterna i en månad. Vi får se. På måndag drar Majkens utredning igång. Ska bli skönt att komma igång med den. Kommer vara några intensiva månader framför mig men det klarar jag. Det måste jag. 
Det jag dock är lite orolig för är att Majken ska låsa sig under testen. När vi var där för några veckor sen så satt hon mest i mitt knä och blev otroligt tillbakadragen och ville inte alls vara med i samtalet. Men jag hoppas psykologen och läkaren är tillräckligt bra att se och veta hur dom ska göra för att få med Majken i testen. Det hjälper ju inte att jag går omkring och oroar mig över det här. Dom på Prima är ju utbildade och vana att hantera barn på olika sätt. Så det kommer dom nog att klara galant. Hoppas jag. Lite orolig kommer jag att vara, det kommer jag inte undan. 
 
Till något annat så ringde aldrig vårdcentraslen upp mig. Tyvärr. Så jag ska försöka imorgon igen och denna gång kommer jag ringa flera gånger tills dom väl hör av sig och förhoppningsvis ger mig en tid. Man kan ju hoppas i alla fall. Mirakel kan ju inträffa. Men får jag inte sova inatt heller så kommer jag avboka mitt möte imorgon för jag kommer inte klara av att åka dit. Det får dom ta helt enkelt. 
 
Nu känner jag för att snart byta om till en skön pyjamas och sen krypa ner under täcket. Igår somnade jag inte fören 02.00 och gick upp halv 6 imorse. Sen har jag varit igång hela dagen igen. Det känns i hela kroppen och i huvudet. Känns som om jag faktiskt kanske kan somna och sova inatt. Nu jinxade jag det säkert också. Hatar att ha sömnproblem. Men men .
 
Förresten måste jag tipsa om några poddar. Jag har aldrig fastnat för att sitta och lyssna på poddar. Jag är mer en musik människa, alltså sitta på bussen och lyssna på musik. Men så fick jag tips på några poddar. Och jag skrattar så jag gråter varje gång. Alltså på riktigt. Häromdagen när jag var på affären och lyssnade samtidigt så skrattade jag så mycket så tårarna sprutade och en i personalen kom fram och la handen på min axel och frågade ifall jag mådde bra eller om jag behövde något. Alltså det var så pinsamt. Men det var helt klart värt det. Podden jag lyssnade på då heter världens sämsta föräldrar. Alltså har ni inte lyssnat så måste ni lyssna. Så sinnessjukt rolig. Jag känner igen mig i så mycket dom pratar om. Dom har gjort ca 80 avsnitt av podden så jag har en hel del att lyssna igenom. Men idag kom det ut ett nytt avsnitt och herrejävlar. Har lyssnat i ca 15 min och va tvungen att stänga av när jag var på affären för annars hade jag brytit ihop av skratt igen. Ska fortsätta lyssna antingen ikväll eller imorogn. Har som sagt en hel del avsnitt att lyssna på innan jag kommit ikapp. Sen finns podden mammasplaning. Också så sjukt rolig. Sen är det en till podd men jag minns inte namnet just nu. Men världens sämsta föräldrar är verkligen den podd som ligger högst upp på min lista. 
 
Nu har jag bytt kläder och lagt mig under täcket. Så nu ska jag nog sätta i hörlurarna och lyssna klart på podden och sen gå och lägga mig och sova. Haha nu ligger Theo och skrattar i sömnen. hur sött är inte det. Min älskade lilla unge. 
 
Slänger in lite bilder på hur jag sett ut idag. Första är imorse när jag var ute med hunden. Så färgglad...
 
 
Andra är från alldeles nyss när jag lagt ifrån mig telefonen i hela två minuter... och majoritetet av dom som kommenterar på instagram eller skickardm där är araber som vill gifta sig. får minst 5 frierier varje dag från idioter. Och en himla massa erbjudanden om att dom skickar pengar om jag skickar bilder osv. konstigt nog viill dom aldrig skicka pengar först. Haha... 
 
 
Och sista bilden är på hur jag ser ut nu. Trött och sliten. 
Med denna bild säger jag nu God natt...
 

Kommentera inlägget här :