Vilken jävla helg

Godkväll...

Fy vilken helg vi haft..... Majken har knappt sovit alls på hela helgen. Vilket inneburit att hon har varit på krigsstigen hela helgen. Minsta lilla grej har fått henne att spåra totalt med ofantligt många utbrott och skrik . Theo har också haft en jobbig helg. Först har han varit lite förstoppad så det har självklart varit jobbigt. Men igår vet jag inte alls vad som hände med honom. Började egentligen redan i fredags med att han inte ville att jag skulle gå ut med hunden. Han bröt ihop fullständigt och var verkligen helt förstörd för det trots att mamma var hemma. Är aldrig några problem med att att jag går ut med hunden. Men igår, lördag... redan på förmiddagen var han så himla ledsen. Han skulle vara nära mig konstant. Jag skulle följa med honom in på toa , han skulle följa med mig. Han bröt ihop fullständigt om jag behövde gå ut med hunden. Jag försökte fråga honom om han var rädd att jag skulle försvinna, r så himla ledsen, men han sa bara att han inte visste. Att han bara ville vara nära mig hela tiden och att jag absolut inte fick lämna lägenheten. På eftermiddagen så låg han på min arm i närmare två timmar och bara grät. Älskade unge. 
Jag önskar att jag kunde förstå vad som försiggår i hans lilla huvud. Det var svårt att veta vad jag skulle säga och göra för att få honom att må bättre. Eftersom han inte kunde tala om varför han var så himla ledsen. Han verkade verkligen rädd för att vara ifrån mig. Någon form av separationsångest har han fått. Idag har han också varit lite så men det har varit bättre. Han har dock sagt själv att han är orolig för hur det kommer gå imorgon när jag ska lämna honom i skolan. Jag har försökt att säga till honomatt allt kommer gå jättebra och att det var en sån bra vecka förra veckan så det kommer bli minst en lika bra vecka den här. Så jag hoppas att det går bra vid lämningen imorgon. Åh vad jag önskar att jag kunde ta bort allt onda i min lilla killes kropp. Jag skulle göra vad som helst för att få honom att må bra. Eller att få båda barnen att må bra. 
Imorgon hoppas jag verkligen att allt blir bättre för båda två och att allt går som det ska i skolan. Imorgon ska mamma även åka iväg och klippa klorna på Jaxon. 
Herregud vad jag är trött. Knappt sovit på tre nätter. Jag fattar inte att Majken klarar att vara vaken så mycket som hon gör. Eller hon klarar det väl inte så jättebra då det alltid är jobbiga dagar som följer dom nätterna när hon varit vaken. Natten till igår så vaknade hon 01, och tyckte hon kunde gå upp då. Jahapp, jag försökte verkligen få henne att somna om på alla sätt och vis jag bara kunde komma på, men inget fungerade så hon la sig i soffan med sin platta. Trodde åtminstone jag skulle få sova lite mer , men hon ropade på mig konstant så kunde liksom inte somna om överhuvudtaget. Natten till idag sov hon lite bättre men hon ropade på mig säkert 7-8 gånger under natten och sen gick hon upp vid 05 så jag kunde inte somna ordentligt då heller. Så nu känner jag att min kropp börjar säga ifrån. Så jag ber till gudarna att både hon och Theo sover gott inatt så jag åtminstone får några timmars sammanhängande sömn. 
Sen är jag lite små ledsen också. Jag bloggar ju nästan alltid från plattan. Eller jag bloggar bara från plattan. Tycker det är så sjukt bekvämt att skriva längre texter med plattan. Men idag när jag skulle sätta paddan på laddning så fungerade inte sladden. Samma sak när jag skulle sätta min telefon på laddning. Då började telefonen pipa och varna för att det var fukt i sladden. Va fan skrek jag. Ingen av dom tre sladdarna jag hade fungerade. Sen insåg jag att Theo hade haft dricka i sin flaska och sen hade han lagt flaskan nedanför min säng. Jag hade inte märkt att det läkt ut. Men ingen av mina tre sladdar fungerade. Så jag kunde inte ladda min padda, min mobil, theos platta eller theos mobil. 
Nu fungerar alla sladdar förutom just den till paddan. Den verkar vara helt död. Jag har inte råd att köpa en ny så jag hoppas det går att ordna på annat sätt. Testade att sätta i laddaren till min telefon i paddan och det fungerade även om det gick jävligt långsamt. Jag ska låta sladden till paddan ligga över natten så jag hoppas att den kanske ska fungera igen imorgon. Annars måste jag ha en ny. 

Nä nu måste jag nog försöka sova lite. Ikväll behöver jag åtminstone inte vara vaken tills mamma kommer hem. Hon är ledig imorgon så då får hon ta sista med hunden så tar jag första. Ska ju ändå upp vid 06 imorgon. 
Hoppas alla får en fortsatt trevlig kväll och att ni får sova gott.
God natt och puss hej

Kommentera inlägget här :