Ledsen.....

Dagen började så bra. Vi gick upp, åt frukost och gjorde oss klara och gick till dagis och skola. Sen gick jag hem för att vila då jag har huvudvärk. Tog väl en timme innan första smset kom. Från Theos resurs. Hon bad mig se till att Theo tog med sig matteboken och svenskaboken hem. När jag frågade varför fick jag till svar att han låg väldigt mycket efter i båda. Då frågade jag varför han inte hinner göra klart det på lektionerna. Fick då till svar att han inte alls får något gjort alls på lektionerna då han inte kan koncentrera sig överhuvudtaget, han kan inte sitta stilla alls. Han springer fram och tillbaka i korridorerna istället. När resursen väl är där går det lite bättre men inte ens alla anpassningar hon och skolan gör/gjort hjälper. Ensigt R är det som att Theo är omedicinerad i skolan. Vilket han självklart inte är , men jag har märkt hemma också att medicinen inte hjälper lika bra längre. 
Så nu har jag mailat rektorn och hoppas på att få ett möte, jag har skrivit till Prima och frågat om det är så att vi kan byta medicin och testa någon annan. För Theo kan inte ha det så här. Han går i första klass. Har gått i skolan i två månader och ligger redan väldigt mycket efter. Det är ju ohållbart. Men jag är rätt irriterad på skolan. Dom har inte nämnt detta alls för mig. Dom borde ju kommit till mig redan när dom märkte att Theo började hamna efter, men nej. Först nu får jag veta det. Det enda jag fått veta är att det varit och är mycket konflikter i skolan med andra barn. Det är framför allt en unge i trean som han ryker ihop med ofta. Dock klandrar jag inte Theo för det alls, då denna unge har uppenbara problem med attityd och den här ungen gör allt för att provocera Theo till att göra något. Jag ska ta upp det med rektorn också när vi väl har ett möte. Jag tål inte denna unge då han även gått på mig i skolan förra terminen och han har framför mig vid flera tillfällen gått på Theo och då har jag inte kunnat hålla mig och slängt ur mig både det ena och det andra. Skolan verkar inte kunna hantera den här pojken alls. Ni ska bara höra hur han pratar med pedagoderna på skolan. Alltså jag har aldrig hört en liten unge med sånt språk någonsin. 
En incident med denna unge var i fredags. Det här barnet VET att krockar man in i Theo så tror han att det är med flit. Så denna unge går in i honom med FLIT! När Theo då blir arg så säger detta barn, vi kan kalla honom N, något till Theo som retade upp honom ännu mer. Då tar Theo fram en sten och hotar N med. Då börjar N ropa "gör det då, gör det då" och retar Theo och försöker på riktigt få T att kasta stenen på honom. Theo som då i det här tillfället är i full effekt hör inte att en pedagog försöker lösa situationen. N fortsätter att ropa "gör det då, gör det då, kasta stenen" . Tillslut så stannar Theo och lyssnar på pedagogen. Men som vanligt så blir det T som får mest skäll då han hotat N med en sten och inte lyssnat på pedagogen. T blir ledsen såklart och tack och lov finns det en annan pedagog som T älskar som också hört en del av vad som hänt, han tar då in T och börjar vika pappersflygplan med honom för att han ska bli på bättre humör och strax efter det så kommer jag och ska hämta honom och får höra hela historien. Jag blir mest arg på skolan då T har haft prooblem med denna N ända sedan han började skolan förra året. Och inget har förändrats. Så jag ska ta upp det med skolan också, för denna situation som händer också alldeles för ofta, är också ohållbar. 
Jag tycker bara så synd om Theo som redan i första klass ska ha såna problem. Det gör ont i hela min mammakropp. 
 
Nu väntar jag på att Prima ska ringa upp mig så vi kan ordna upp något för Theo. Sen hoppas jag att rektorn kommer höra av sig också. 
 
Sen till något dels roligt och dels inte så kul. theos skolfoto kom idag. Eller koden där man kan logga in och se en del av bilderna och göra beställningar. Åh va fina bilderna är. Men att det ska vara så dyrt. Men jag får väl som vanligt lösa det för jag har tidigare skickat en förfrågan till P om han vill ha någon bild så får han betala hälften av hela paketet. Det gjorde jag för flera veckor sen och tror ni jag fått något svar. Nej, det har jag inte. Ska skicka ett till sms idag och kolla om han tänker ställa upp denna gång, men det tvekar jag starkt på att han kommer göra. Så jag får väl lösa det som alltid. 
 
 
 
Nu ska jag ladda min telefon och sen ska jag föröska röja lite här innan jag ska gå och hämta barnen kl 16.00. Inväntar också svar om lite olika saker som gör mig orolig så jag hoppas på ett bra besked snart.
 
Hoppas ni får en bra eftermiddag. 
Puss hej

Kommentera inlägget här :