jävla försäkringskassan......

vet att jag inte skrivit på ett bra tag. Har bara varit för mycket som pågått eller ja pågår vårat liv. 
Just nu blir det bara ett kort inlägg då jag är rätt förbannad. Är förbannad på försäkringskassan. Jag kommer inte få dom pengar jag skulle få imorgon, vilket resulterar i massa jävla strul. Vi ska ju åka till fjällen på lördag, Majken fyller snart år och att bara kunna leva. Att kunna gå och köpa en cola för att jag vill ha och är sugen på det. Jag sitter och gråter just nu då allt bara skiter sig. Jag vet att det säkert löser sig på ett eller annat sätt, men jag mår fortfarande skit. Känner mig bara nere just nu. Barnen har dessutom sportlov vilket också gör att det blir dyrare. I vanliga fall brukar dom gå på fritids på loven, men så blev det inte den här gången pga corona situationen. 
Så ja jag är rätt så arg, ledsen  och förtvivlad just nu. Men det får jag hålla inom mig. I alla fall just nu när barnen är vakna. Får bryta ihop när dom sover sen. 
 
Något positivt som hänt senaste veckorna är i alla fall att jag kommit in på min utbildning. Så den 22 mars börjar jag studera till elevassistent. Det känns skönt att äntligen få något nytt att göra. Även fast jag vet att det kommer bli tufft så ser jag fram emot det. Att få lära mig nya saker, att få mer förståelse för omvärlden och sånt. Det ska bli både kul och skönt. Har redan fått böckerna för dom två första kurserna. Samt att jag har fått inloggnings uppgifter till skolans elevportal så jag kan logga in redan nu och ta del av en del uppgifter. Så jag har bestämt mig för att börja redan nu med uppgifterna som ligger ute. Så jag inte hamnar efter direkt eller så jag inte behöver känna mig stressad från början. Så därför kommer jag plugga in dom första kapitlen i boken och göra alla uppgifter jag har tillgång till så jag verkligen är förberedd. Jag ska plugga på NTI skolan. Det ska bli kul. Första kursen som jag ska läsa är "människors miljöer". kanske inte låter så jätteintressant, men det kommer det nog att bli. Har redan läst första kapitlet en gång och ska läsa det igen ikväll tänkte jag. 
Det som gav mig lite panik när jag fick alla inlogg och sånt var att jag insåg att mina båda bärbara datorer jag har är alldeles för gamla för att kunna ha det program man behöver för att studera på distans. Jag fick riktig panik. Visst jag har min ipad som är tillräckligt ny för att klara av det, men det är jobbigt att skriva långa uppsatser och sånt på paddan. Det går ju såklart och det var min reservplan att använda den. Men tack och lov så har jag änglar i min närhet som kom till min räddning så nu sitter jag på min nya dator (läs begangnad) och skriver det här vilket känns jätte bra. Det är en toppen dator. Enda negativa är att den är tejpad på undersidan, men det är inget som påverkar funktionen alls. Den har tutsch skärm, blåtand och massa mer som gör den perfekt för mig. Planen är att använda den mest för skolan, men lär använda den till annat också. Men i första hand kommer den vara för mina studier. Lär väl säkert ladda ner filmer och sånt på den också, men det får jag göra för jag har fått den. Så den är min och bara min.
Dom andra datorerna jag har är 15 respektive 10 år gamla så dom är inte så jättebra... ska göra i orning en av dom till barnen tänkte jag. 
 
Sen något mer som jag verkligen längtar efter är imorgon eller på tisdag.. för då kommer mina nya skor. Har fått i födelsedagspresent av mamma... bli inte för chockade nu, men det är ett par kängor.. Ett par supernatural kängor. Förvånande eller hur. 
ja jag vet att jag är lite smått besatt. Men den här serien har verkligen hjälpt mig under årens gång. Kanske svårt för andra att förstå hur en scifi serie kan hjälpa en i livskriser. Men den här serien har verkligen gjort det. Och gemenskapen man har i SPN-familjen som det kallas är helt otrolig. Jag kan förstå att någon som inte är med i den familjen inte förstår hur en serie kan påverka en på det här sättet. Men jag kommer vara evigt tacksam för Supernatural och allt som kommer där till. Sen att jag är totalt besatt, ja det är en annan sak. Jag älskar serien, människorna i serien och allt som har med den att göra. Men om man tycker om mig så får man köpa att jag är besatt. Så är det. Nu längtar jag tills mina nya fina skor ska komma. Står att dom antingen kommer imorgon eller på tisdag. Jag hoppas på imorgon men med postmord så vet man ju aldrig. Jag vill bara att dom ska komma innan vå åker till fjällen på lördag. 
Det är nästa grej jag längtar så efter. Att få komma iväg. I o med Corona så är det inte så ofta jag lämnar Dalarö alls. Förutom när vi åker och handlar, eller om barnen ska till läkaren eller så. Men då åker vi alltid bil, har munskydd och håller avstånd. Sen vet jag att många säkert säger att det är oansvarigt att åka till fjällen i dessa tider, men vi har egen stuga som ligger en bit utanför civilisationen, vi kommer att handla med oss allt innan vi åker, vi kommer inte stanna på dom vanliga större ställerna så som Tönnebro när vi åker upp, utan om vi mot all förmodan måste stanna så blir det kisspauser ute, möjligen vid någon mack i någon liten by om vi måste köpa något, vi kommer ha munskydd, hålla avstånd, inte gå in alla samtidigt. Men jag längtar verkligen tills vi väl sitter i bilen och är på väg. I fjällen är enda stället min själ får fullständig ro. Där mår jag bra, där hör jag hemma. Lugnet, landskapet och tystnaden som infaller sig där uppe har jag inte upplevt någon annanstans. Det är så härligt. Så under veckan ska vi skriva matmeny, handla allt som måste handlas och fixa i orsning allt. Sen att vi kan åka upp i vår nya fina bil, det är bara ett plus i kanten. En bil där man faktiskt kan öppna bakluckan utan att behöva krypa innefrån och öppna, hur härligt är inte det. Haha. Ja i vår förra volvo fungerade inte baklukan. så man var tvungen att öppna den innefrån, vilket är väldigt jobbigt när man har barn, hund och massa packning. Ska bli så kul att åka upp. Även om resan upp är lång så älskar jag att åka länge i en bil. Det är mysigt tycker jag. Sen har vi förhoppningsvis en takbox också innan vi åker så då kommer det vara mindre packning inne i bilen vilker också ska bli skönt. 
 
Ojdå, blev visst ett långt inlägg. Det bara blir så ibland när jag inte tänker på vad jag skriver utan bara låter fingrarna skriva utan att kolla exakt vad och hur mycket jag faktiskt skriver. 
Nu måste jag hämta in Majken som är ute och leker och sen måste jag fixa middag och göra i ordning barnens mediciner. 
Kanske sätter mig ner och skriver ett till inlägg och berättar mer ikväll om vad som hänt senaste tiden. För det är rätt mycket. 
Här kommer bilder på mina fina nya skor samt en bild på mig..
 
 

Kommentera inlägget här :