Ridning

Vilken dag vi haft....
Dagen började med att jag fick sovmorgon... tack mamma... barnen vaknade tidigt och satte sig i sofforna i vardagsrummet med varsin platta och mamma tog ut hunden så jag kunde sova vidare. Sov till halv 9.. väldigt skönt. Sen gick jag upp och gjorde frukost till barnen, tog en promenad med hunden och sen började jag städa lite eftersom jag inte skulle hinna göra det på eftermiddagen. Sen tog vi det mest lugnt innan vi skulle göra oss klara och åka iväg. Vid 13.30 kom min moster och morbror och hämtade oss. Barnen var ivriga att få komma iväg, det märktes verkligen. 
Väl på stegsholm där vi skulle rida, eller ja barnen skulle rida fick vi leta oss fram tills vi hittade rätt. Var ganska många år sedan jag var där. Var ju där rätt så ofta som liten och ung eftersom min klasskompis ägde gården.. eller ja hennes föräldrar och morföräldrar ägde gården och gör det fortfarande. Jag hade pratat med Majken innan då jag anade att det skulle bli ett problem med att vi vuxna inte fick gå med in när dom skulle göra i ordning hästarna. Tog lite övertalning, men tillslut lyckades jag tyckte jag. O vet ni, det var inga problem alls. Snarare tvärtom. Majken blev så självsäker, fick sånt självförtroende och var en ren naturbegåvning med hästen. Läraren kunde bara säga en sak till henne en gång, sen satt det och hon klarade allt galant. Theo var mycket mer tillbakadragen och osäker. Han var såklart duktig han också, men precis som med slalomen förra året så var det Majken som briljerade och sket i alla andra och bara körde på. Hon behövde inte så mycket hjälp, utan läraren fokuserad mer pålagt hjälpa Theo. Man märkte verkligen att Majken gillade att rida. Hon älskade det. Det var så häftigt att se hur hon bara tog till sig allt läraren sa och bara körde sitt egna race. Att se henne så självsäker och med sånt självförtroende var så underbart. Det här var precis vad hon behövde efter allt hon går igenom i skolan. 
Min älskade lilla unge. Nu ska vi försöka att få till det så att barnen får börja på ridskola. Det kostar en hel del och just på stegsholm är det extra dyrt. Men samtidigt vill jag inte ha barnen på en kommunal ridskola. För mycket barn och så. Jag tror det är lättare för barnen att få rida på just stegsholm då det är mindre grupper och finns mer fokus på varje barn. Så jag hoppas att vi kan få till så dom får,börja rida. Tror det skulle vara bra för dom. Att få lite annat att tänka på än allt det jobbiga i skolan. 

Nä nu ska jag försöka lägga Theo då han är väldigt trött... får se om jag skriver ett inlägg till senare ikväll. Ska snart ut på lång promenad också med hunden och hoppas att jag får prata med världens bästa på vägen. Har mycket att berätta för denne....
Som sagt får se om jag orkar skriva mer sen. 

Puss hej
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här :