Bra dag..

Godkväll. 
Ja idag har det varit en ganska så bra dag. Lämningen imorse gick utan problem. Dock så ringde Majkens lärare mig vid 10 tiden då Majken klagade på ont i magen. Så var bara att hämta hem henne. Vi skulle ändå ha möte med hennes lärare idag så jag skulle hämta henne tidigt. Väl hemma så mådde hon precis som vanligt. Så tror inte det var så farligt. 
Theo har haft en jättebra dag. Först ville han att jag skulle hämta honom direkt när mötet var klart. När vi var klara så skickade jag ett sms till en av pedagogerna och frågade henne om hon kunde fråga Theo omhand ville att jag skulle hämta nu eller sen. Då skrev hon att han hade jättekul och hade jobbat bra under dagen. Sen fick jag ett sms till och då ville Theo stanna till 15.30 så så blev det. 
Under eftermiddagen märkte jag på Majken att hon inte var helt hundra. Hon kändes lite hängig och hon ville inte äta så mycket. Hon klagade också på lite huvudvärk och lite ont i halsen närmhon svalde. Så jag tog en temp som låg på 37.7 så lite förhöjd var den. SÅ hon får stanna hemma imorgon och vi har bokat tid för att ta ett covid test via en drive in. Känns som att det är lika bra att göra det så vi vet. Framför allt eftersom mamma jobbar där hon jobbar så är det bra att veta om Majken skulle vara positiv så ska ju mamma stanna hemma också. Nu tror varken jag eller mamma att det är covid, men i dessa märkliga tider så vet man ju inte. Bättre att ta det säkra före det osäkra. Så imorgon ska vi iväg och ta test på henne. Jag ska även köpa ett skärmskydd till theos nya platta. Och som alltid kommer jag bara gå in snabbt in och ut och självklart ha munskydd på mig precis som jag alltid har när jag är och handlar. 
Nu är jag helt slutkörd. Har snöat nonstop hela dagen och jag har varit ute med hunden säkert 7-8 gånger idag. Så jag ligger redan i sängen. Så skönt att kunna skriva på paddan. Min alldeles egna iPad 11 PRO. Lätt bästa köpet jag gjort på många år. Denna kommer vara underbar när vi åker till stugan vecka 10 då batteriet håller hur länge som helst. Förutom när ungarna tar den och ska spela Roblox på den. Man jag kan kolla film och serier hur länge som helst utan att det drar så mycket på batteriet. Så skönt. 
Jag längtar verkligen tills vi ska upp till stugan. Ska bli så härligt. Jag älskar att vara där uppe. Jag känner mig fri och mår så bra av att vara där. Och självklart kommer vi handla allt vi behöver här hemma innan vi åker och det blir ingen slalom för barnen i år som det blev förra året. Men att ha egen stuga i dessa tider är fan det bästa. Stugan är min fristad. Det är där jag mår som allra bäst. Och att kunna ge mina barn samma upplevelse som jag själv hade som liten, det gör så mycket. 

Nä får bli ett kort inlägg ikväll. Är så trött så jag måste försöka sova lite. Sov dåligt inatt så jag hoppas på bättre sömn inatt....

Hoppas ni får en fortsatt trevlig och lugn kväll... 

Puss hej

Kommentera inlägget här :