Uttråkad...

Hej igen. 
Ingen som helst aning om vad jag ska skriva om.. men jag är så otroligt uttråkad just nu och typ för trött för att kunna somna. Det är ju konstigt att man kan vara FÖR trött för att kunna somna.. hur går det ihop egentligen. Undrar varför det är så, under dagarna tänker i alla fall inte jag på lika mycket som man gör innan man ska sova. Varför är det så? Konstigt är det i alla fall. När man verkligen vill och behöver slappna av så kan Man inte. Sen är jag en kvälls/natt människa. Jag har inga problem att vara vaken långt in på småtimmarna . Värre är det på morgonen. Jag har uselt morgonhumör. Jag hatar att gå upp tidigt om jag kan sova länge. Alltså om barnen är lediga från skolan och man faktiskt inte behöver gå upp tidigt. Därför är det skönt att jag har barn som faktiskt tycker om att sova ganska så länge när dom får chansen.
Jag ligger i sängen och skriver på min padda. Har egentligen ett tangentbord till paddan men jag hittar det inte. Spårlöst försvunnet. Så imorgon ska jag städa alla mina lådor och försöka få lite ordning på alla elektronik grejer jag har i rummet. Ska även städa min och barnens garderober så det blir lättare att hitta kläder på morgonen innan man ska iväg till skolan. Säkert måste det rensas lite också. Är nog en del kläder som jag inte kan ha längre och jag vet att intress garderob är det ganska mycket han inte kan ha som måste bort. 

Min fina lilla kille. Han sover här bredvid mig just nu. Han har självklart en egen säng men han vägrar sova i den. Han har sovit i sin säng en gång på typ ett halvår. Det är rätt jobbigt men ändå mysigt. Man måste passa på så länge dom vill sova med mamma. För jag vet att en dag så vill han inte längre och då kommer jag sakna det. Även om det skulle vara skönt att få ha sängen för mig själv. Tur jag är singel... 
haha nu satte sig Theo upp och log brett och sa "jag älskar dig mamma, världens bästa mamma ", la sig ner och somnade om... älskade lilla unge om du bara visste hur mycket jag älskar dig och din syster. 

Vad ska jag skriva om nu då? Känns som att jag har massor mer att skriva men jag kommer inte på så mycket mer. 
Vet ju inte vilka ni är som faktiskt läser bloggen, men om ni har något förslag på vad ni vill att jag ska skriva om så släng iväg en kommentar. Jag blir bara glad att se om någon faktiskt läser bloggen, även om det inte är därför jag skriver. 
Skriver mer för min egna skull. För att jag ska få ur mig mina känslor och tankar. Det är,svårt när man är ensam och så isolerad som jag faktiskt är. Känns ibland som att jag bara gör samma sak dag ut och dag in. Går upp, fixar frukost, bäddar sängen, klär på,barnen, får iväg barnen till skolan, går ut med hunden, går in, plockar undan allt.. sen kanske jag vilar lite eller ringer samtal om jag har några att ringa. Går ut med hunden igen, försöker komma ihåg att äta något, städar och dammsuger, om jag hinner kanskejag kollar lite på tv medans jag håller på att plocka, går ut med hunden igen, kanske går och handlar om jag måste det, tar hunden och går och hämtar barnen. Går hem, fixar allt inför kvällen, fixar middag, går ut med hunden igen. Ger barnen medicin, äter middag, myser lite och sen är det läggdags. Går ofta ut med hunden efter middagen och sen en gång till mellan 20-21 .... 
så jag längtar faktiskt tills jag ska få börja plugga. Ja om jag nu kommer in på utbildningen. Ska bli skönt att ha något att göra för att sen i framtiden förhoppningsvis få ett bra jobb. Så håll tummarna för att jag kommer in på utbildningen, förment är något jag verkligen vill göra. 

Nä nu måste jag försöka sova. Eller måste måste jag inte men nu börjar jag bli så pass trött att det faktiskt känns i kroppen som att jag kommer kunna somna. Jag hoppas på det i alla fall. Men det återstår att se. 

Som sagt, släng iväg en kommentar om ni har frågor eller om det är något särskilt ni vill läsa om så ska jag göra mitt bästa att uppfylla era önskemål. 

Hoppas alla får en fortsatt trevlig lördagskväll. 

Puss hej

Kommentera inlägget här :