Två långa dagar

Hej och förlåt för att det inte blev något inlägg igår. Hade helt enkelt inte orken till det. 
Vet inte riktigt hur mycket jag berättade om allt i förra inlägget, men nu har det börjat hända lite saker i skolan. Åtminstone när det kommer till Majken och hur hon har det. I måndags fick jag hämta henne tidigt eftersom hon tydligen mådde dåligt. Väl hemma mådde hon bättre, men hon sa ju senare på kvällen att hon hade ont i halsen och var lite hängig så vi bestämde att vi skulle åka och testa henne dagen efter. När morgonen väl kom och jag hade lämnat Theo på skolan så ville Majken berätta något för mig. Då vet det ju så att hon inte alls hade haft ont i halsen utan hon hade sagt så för att hon ville vara hemma med mig dagen efter. Att hon var orolig för hur hennes kompisar skulle behandla henne efter att lärarna pratat med dom och deras föräldrar. Lilla hjärtat. Så jag skrev till skolan och sa att hon skulle komma idag onsdag. 
Fick också veta att lärarna hade pratat med tjejerna , eller i all fall en av tjejerna och hennes föräldrar. Den andra tjejen var inte i skolan igår så henne skulle dom ta tag i så fort hon kom tillbaka. Så jag hoppas föräldrarna är medgörliga och kommer prata med sina barn. 
För Theo har det gått så mycket bättre den här veckan. Han mår bättre, han sköter sig i skolan mycket bättre. Inga samtal hittills den här veckan från skolan, så jag hoppas det fortsätter så. 
Igår kändes det som att jag inte gjorde annat än att vara ute med hunden. Över 24000 steg blev det. Jag var rätt så mör i kroppen efter gårdagen. Idag har det inte blivit lika många steg men är rätt så nöjd ändå med nästan 20000 steg. Är ganska så skönt att kunna ta så många långa promenader med hunden. Framför allt när det är fint väder som det varit dom senaste dagarna. Så jaghoppas det här vädret håller i sig ett tag. Det får gärna komma lite mer snö också.
Men skönt är det att ha en hund som man kan gå långt med. 
Nu är jag ganska så trött. Har egentligen mycket mer att skriva om man jag har verkligen ingen ork ikväll. Kanske får bli ett till inlägg under dagen imorgon istället då jag kan uppdatera lite mer. Imorgon ska jag också försöka få tag på den biträdande rektorn på skolan då jag fortfarande inte fått tag på rektorn på skolan. Hon har inte svarat på SchoolSoft, Mail, sms eller på Messenger. Fruktansvärt dåligt tycker jag det är av en rektor att inte svara alls när jag skickar och skriver hur akut det är, visst det går bättre för Theo just nu, men det betyder inte att hans behov har minskat. Han behöver fortfarande lika mycket stöd och hjälp i skolan , så fick tipset idag att jag skulle kontakta biträdande rektorn istället då hon verkar svara ganska mycket snabbare än rektorn på skolan. Så jag hoppas på det. 

Nä nu ska jag kolla lite tv och sen försöka sova lite. 
Puss hej 

Kommentera inlägget här :