Äntligen helg

Hejhej
Vet att jag sa att jag skulle uppdatera bloggen igår tror jag att det var, men så blev det inte. Ingen aning om vad jag skrev om sist jag skrev. 
Den här veckan har gått väldigt bra för båda barnen i skolan. Tror jag i alla fall. För Theo har det gått väldigt bra i alla fall. Verkar ha gått bra för Majken också, jag har i alla fall inte hört något annat. Dock måste jag säga att jag blir lite förvånad över hur vissa föräldrar beter sig. Mamman till en av tjejerna som är elaka mot Majken har nu efter att skolan och lärarna tagit tag i problemet och pratat med barnen, har helt slutat hälsa på mig nu. Förstå inte alls varför. Egentligen bryr jag mig inte så jättemycket, men det är väl ändå inte jag som gjort fel i det här fallet. Är ju hennes unge som utsätter min dotter för mobbning. Men jag hade mina aningar om att det är så här det skulle bli. Blev ju varnad innan av vissa att jag absolut inte skulle försöka ta tag inget här själv genom att prata med ena barnets föräldrar då det tydligen är så att deras barn är små änglar och aldrig gör något fel. Tydligen har dom varit rätt elaka mot andra när dessa tagit upp saker sommderas barn gjort. Fattar inte, om ens barn gör något fel, eller något elakt mot andra barn så tar man väl tag i det, eller har jag fel? Jag förstår att dessa barn beter sig som dom gör om dom aldrig blir tillrättavisade av deras föräldrar. Jag tycker det är tragiskt . 
Men jag hoppas att det lugnar ner sig lite nu i skolan för Majken så hon kan få må bra och få vänner. Är så sorgligt och gör så ont i mig när hon kommer hem och säger att hon inte fått leka med någon i skolan. Även lärarna och vissa från fritids som var med på mötet i måndags sa att hon oftast är ensam på raster och på fritids. Min stackars fina lilla tjej. Jag hoppas i alla fall att allt blir bättre nu. 

Theo har haft en bra vecka. Inga bråk vad jag vet om och tro mig, jag brukar få veta när han bråkat eller gjort något mot någon annan. Mammas fina lilla kille. Dom är ju så små, men samtidigt så stora. 

Men nu är veckan slut och det är äntligen helg. Förut fasade jag inför helgerna då barnen var totalt omöjliga här hemma, men det har blivit så mycket bättre och nu ser jag fram emot helgen. Film, mys, och lek. 
Imorgon ska vi nog gå ut och åka pulka. Eller jag ska inte åka pulka men barnen ska. Det var sjuk snöstorm här igår och bara vräkte ner hela dagen. Idag har det varit snöigt och fint ute. Jag vet att jag bad om snö i mitt senaste inlägg så jag ska väl inte klaga, men igår var det inget roligt att vara hundägare.. hunden trivdes som fisken i vattnet i snöstormen, men att ta långpromenader med honom var verkligen pest och pina. Fick så ont i ansiktet av snön som blåste rakt in i det. Kändes som isbitar. Nä det var ingen höjdare alls. Och på sista promenaden med hunden fastande det så mycket is och snöbollar i hans päls så jag var tvungen att duscha honom i typ 15 min innan jag fick bort dom. Men men sånt man får ta när man har hund. 

Nu har jag suttit i typ två timmar och försökt komma på något att titta på... men har inte lyckats. Ville se någon skräck eller thriller men lyckades inte hitta någon jag ville se på.. så vad tror ni jag ligger och kollar på nu? Jo självklart supernatural. Vad annars. Oavsett när var och hur så får supernatural alltid mig på bättre humör. Är på säsong 11 nu. Har sett hela serien säkert 10 gånger och jag tröttnar aldrig. Eller nej jag har bara sett sista säsongen en gång. Försöker dra ut på det så länge jag kan då jag vet att jag kommer gråta i vartenda avsnitt i sista säsongen... 
men har 4 säsonger att kolla igenom innan jag är där. 
Nu ligger jag också och väntar på att mamma ska sluta jobba och komma hem så jag kan ta en sista med hunden och sen gå och lägga mig. Hon jobbar sent idag och börjar tidigt imorgon så därför måste jag vänta uppe. Men det är lördag imorgon så då får jag åtminstone sova lite längre än till 6... hoppas jag. Även ifall barnen vaknar tidigt så brukar jag ligga kvar i sängen och halvsova några timmar. Det brukar alltid gå bra. Men jag tror nog att barnen sover längre imorgon. Majken vaknade 03 natten till idag och valde att gå upp då. Hon fick då lägga sig i soffan och kolla på plattan . Jag försökte somna om man det var liksom ingen idé då Majken ropar på mig då och då så jag hann aldrig somna om helt. Hon somnade rätt tidigt ikväll. Runt 18. Men natten efter hon haft en vaken natt så brukar hon sova ganska så bra och ganska så länge så jag hoppas på det. Theo kommer nog sova ganska länge imorgon då jag alltid får väcka honom på morgonen och han brukar sova länge på helgerna så jag hoppas på det imorgon också. Jag är rätt mör och trött i hela kroppen. Min fibro spökar och jag tror jag är på väg in i ett skov vilket. Jag Inte ser fram emot alls. 

Nu längtar jag så mycket till vecka 10. Vill verkligen upp till stugan och bort från Dalarö ett tag. Visst nu är det massor snö här också, men det är inte som där uppe. Atmosfären, kylan och allt. Det är så annorlunda mot här. Där kan det vara 10-15 minus men ändå inte kännas som det. När det är -10 här känns det som man ska frysa ihjäl typ ju. Men där uppe. Jag vet inte men jag känner mig så fri där. Det är verkligen min fristad. 
Nä nu ska jag kolla färdigt på supernatural och hoppas att närmaste timmen/ timmarna går snabbt så jag kan gå och lägga mig sen. Ska ta mina kvälls mediciner också så jag förhoppningsvis slipper ha så ont imorgon. O nej det är inga värktabletter utan det är en speciell antidepressivt medicin som i mindre doser hjälper mot kronisk smärta. Den tar absolut inte bort allt , men i längden så hjälper den ganska mycket ändå och det är jag så glad för då jag inte vill behöva ta starkare mediciner. 
Blev ett rätt så långt inlägg ändå. 
Bjuder på lite fina bilder jag tog på hunden igår samt på vinterlandskapet jag har utanför dörren... 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här :